Мајска екскурзија у октобру

           Мајска екскурзија у октобру – Данило Катанић III-2

Екскурзија нашег II  разреда требала је да буде у мају, али је због поплава одложена за почетак октобра.

Коначно је свануло лепо октобарско јутро када смо из Лознице кренули за Ваљево, родни крај Десанке Максимовић. Када смо стигли у Ваљево прво смо посетили музеј у ком је сачувана историја Ваљева. Тамо смо видели остатке Римског царства и разна наоружања која су се користила у ратовима. После тога смо отишли у други музеј, Муселимов конак,  у коме смо видели како је изгледао подрум у коме су ланцима везивали Србе, вешали их и секли им главе да би  уплашили остале Србе.

После смо ишли у манастир Лелић где смо се помолили Богу. Последња станица нашег путовања била је школа Десанке Максимовић и њен гроб.Тамо је и црква где смо се исто помолили  Богу.

Мени је све то било лепо, јер сам поред тога што сам видео, нешто и научио.

002      004

003      006

Мајска екскурзија у октобру – Немања  Јовановић III2

Наша екскурзија је планирана у мају због поплава  реализована је у октобру. Били смо у граду Ваљеву и посетили смо два музеја, манастир Лелић и  Бранковину , родно место Десанке Максимовић.

У првом музеју видели смо пећину и ствари из Првог и Другог светског рата.  У Муселимовом конаку, у другом  музеју сазнали смо нешто о животу људи када је Србија била под влашћу Турака, упознали предмете и оружје из  тог доба.  У подземним просторијама је некада била  тамница, а данас су ту лутке обучене у одела која су се тада носила Срби . То нам је било веома занимљиво да разгледамо.

Након музеја отишли  смо у  манастир  Лелић код Ваљева. Поклонили смо се молитвама Светог Николаја и у музеју смо видели све његове предмете.

После манастира посетили смо Бранковину. То је место у којем је рођена Десанка Максимовић. Писали смо пером и мастилом и слушали  стихове њених песама.

У повратку сви смо били уморни, али смо у аутобусу причали  о лепим доживљајима са екскурзије.021        015

 013     011

     020  017  025  022grupna Muselimov konak    031

          Мајска екскурзија у октобру – Ана Лекић III2

Једног сунчаног јесењег  јутра са мојим одељењем отишла сам на екскурзију.

Прво смо посетили  Ваљево.  Дошли смо до Ваљева  сви узбуђени и срећни.  Тамо смо доручковали, посетили Народни музеј  и Муселимов конак, а уз сладолед и кокице,  лепо се провели и забавили. Прошетали смо и по Тешњару, старим ваљевским крајем, а затим пут  наставили даље, ка манастиру Лелић.

Када смо изашли  из Ваљева и упутили смо се ка Бранковини, сви узбуђени. Улазимо у Бранковину.Тамо нам учитељица саопштава да је ово последња посета у току дана и да треба да вечерамо, јер већ постаје касно.

Нашу незаборавну екскурзију одмах смо препричали нашим родитељима, који су нас са нестрпљењем чекали !

054     060

           063     056

Мајска екскурзија у октобру – Душан Ђокић III2

Када сам устао, обукао сам  се и отишао на железничку станицу. Тамо су дошли аутобуси који су нас одвезли на екскурзију.

Када сам ушао у аутобус седео сам са Јованом, а иза нас су седеле Тамара  и Николина. Поред су седели Бошко и Лазар.Лепо смо се провели до прве станице. Стали смо у неки ресторан.

Ту смо доручковали и гледали патке у реци Колубари. Када смо кренули исто је било лепо.Ишли смо у Народни музеј Ваљево, а онда смо ишли у Муселимов конак. Када смо сишли доле,  ја сам одмах истрчао, јер је било страшно.После смо отишли у центар код чесме и тамо смо куповали кокице и сладолед.Кренули смо ка аутобусу кроз улице Тешњара у којој су се снимали филмови.

Кренули смо ка Лелићу.Тамо сам купио крстић.Имали смо три прасета Бошко,Бојана и Дејана, јер су упали  у бару.

После Лелића отишли  смо у Бранковину. Тамо је био споменик Десанке Максимовић и њеног мужа. Цртали смо тушем и пером, као некада ђаци.То је била Стара школа Десанке Максимовић, а после смо посетили   и  нову школу. Када смо све видели, на ред је дошао и   фудбал.

Лепо сам се провео, а најлепше ми је било у аутобусу, зато што сам гледао пределе поред којих смо пролазили.

049    044

042     034

Мајска екскурзија у октобру – Душан Живковић III2

Било је лепо и сунчано јутро.Кренули смо на мајску ексурзију која је одложена за октобар, због свима познатих разлога, великих киша и полава . План обиласка нам је био Ваљево,Лелић и Бранковина.

Прво смо посетили центар Ваљева. Тамо смо видели музеј Муселимов конак у коме се налазе историјска обележја из Првог и Другог светског рата. То су биле пушке, бомбе, скулптуре војника. Ишли смо и у подземне тамнице, где су Турци мучили и убијали српски народ. Када смо доле чули мало непријатну музику, сви смо се преплашили.

Потом смо наставили путем ка Лелићу. Лелић се налази недалеко од Ваљева. Посетили смо манастир,где нам је водич говорио о његовом значају .Изашли смо и видели радњу са сувенирима. Сви смо купили по неки сувенир.Након тога смо ми дечаци отишли да играмо фудбал,а девојчице су шетале.Природа је била изузетно лепа.

Отишли смо на последње место, у Бранковину ,родни крај Десанке Максимовић.Ушли смо у школу Десанке Максимовић.Видели смо њену учионицу, и прут којим су се деца кажњавала у то време.Водич нас је довео у просторију где је Десанка Максимовић  причала своје прве стихове.

Када смо завршили обилазак,уцитељица нас је увела у аутобус,кренули смо пут Лознице.У аутобусу смо певали смејали и играли игрице на телефону.Најсмешније ми је било када је Јован пао док је ходао.Стигли смо у Лозницу,и причали о догађајима са екскурзије.

Мајска екскурзија у октобру -Тодор  Капетановић III2

Пре неколико дана ишли смо у Ваљево. На путу смо видели велика стрма узвишења и планине, прошли смо кроз Осечину и Подгорину. После сат вожње стигли смо у Ваљево.

Прво смо посетили Народни музеј у Ваљеву који се налази поред реке Колубаре и старог града Тешњар и Ваљевске гимназије. Ту смо видели како и где је човек живео у давном прошлом времену .Видели смо оружје:пушке, пиштоље бацаче пламена. Сазнали смо како су се људи опорављали од метака.

Посетили смо село Лелић, село  недалеко од Ваљева.Ту смо видели велики манастир  у коме се налазе мошти Светог Владике Николаја. Најзад смо посетили родни крај Десанке Максимовић – Бранковину. Налази се недалеко од Ваљева. Видели смо школу у коју је ишла Десанка Максимовић, а онда смо посетили њен гроб. Написала је најлепшу песму КРВАВА БАЈКА.

На  екскурзији ми је било дивно. Сазнали смо много ствари које нисмо знали.

Мајска екскурзија у октобру –  Драгана Андрић III2 

Како је свануло јутро почела сам да се спремам за екскурзију у Ваљево.Радовала сам се сваком тренутку тога дана.

Када смо стигли прво смо посетили шеталисште поред Колубаре.Мало смо се шетали и отишли у музеј где се налазе ствари из старих времена.Били смо у још једном музеју и мало је било досадно у горњем музеју, па смо отишли у подземни.У подземном музеју су биле две лутке.Оне су биле обучене у народне ношње.Ишли смо у манастир Лелић.Видела сам круну и одело владике Николаја.Следећа посета је била код Десанке Максимовић на њеном гробу и у школи.Тамо смо видели учионицу и у клупу је могло да седне пет ученика.Видели смо издвојену клупу у којој су седела кажњена деца.Ту је стајао прут са којим су се деца умиривала.Били смо и у цркви Бранковине.

Волела бих да ми следеће године екскурзија буде исто лепа као и ове године.

Мајска  екскурзија у октобру – Бошко   Јеремић  III2

На  екскурзији сам  се  лепо  провео. Био сам  у  Ваљеву, Бранковини  и  Лелићу. Тамо  су били сви  моји  другари  и  учитељица.

У Ваљеву  смо  јели  сладолед  и  кокице. Видели смо и луна – парк, школу  Десанке  Максимовић и њен  гроб.   Посетили  смо и манастир Лелић. У  дворишту  манастира   имао  сам  незгоду, пао  сам  у  блато  два  пута. Али то ми није сметало  да  се  лепо  проведем. У  повратку  кући свратили смо у  Десанкину  школу. Тамо  смо видели учионице, магарећу клупу, прут од 2m. Било  ми  је  занимљиво  да  пишем  пером  и  прстом  у  песку. У дворишту школе играли  смо фудбал, шетали, јели сендвиче, а Никола, Вељко и ја имали смо улогу папараца. Сликали смо наше другаре у разним ситуацијама. Тако су настале наше  најлепше слике  са екскурзије.

Екскурзију ћу памтити  по нашим шалама, смешним ситуацијама и лепом  дружењу.

Мајска екскурзија у октобру – Вељко Драгићевић III2

Док још нисам почео да прчам ову причу,сигурно се питате зашто је овакав наслов?
То је због тога,јер је екскурзија требала да се одржи у мају ,а отказана је због поплава.
Рано ујутру,дошли смо на железничку станицу.Сви смо били срећни ,јер идемо на екскурзију.Ушли смо у бус почели смо да путујемо.Седео сам са најбољим другом Немањом. Делили смо: грицкалице,слаткише,жваке,бомбоне… Испред нас су биле Милица и Ана ,а иза Никола и Душан.
Прво где смо стали јесте „Ловачки центар“ Ваљево. Ту смо направили паузу и појели по сендвич. Видели смо патке у реци и хранили смо их. Играли смо се и делили ужине. После неколико минута, ушли смо у бус и наставили пут.
Кад смо ушли у Ваљево сви смо били узбуђени ,јер нисмо знали где ћемо ићи. Отишли смо у ваљевски Народни музеј , где смо видели : пушке,пиштоље,клавир,банзуке,медицинску опрему,итд… Имали су и сувенире; ја сам купио блокчић на коме је „Гранд Хотел (са 4 зведице)“…
После музеја ишли смо у Муселимов конак. Муселим је био вођа Турака. Ту смо видели опрему коју су користили Турци. Испод конака је била нека мала „пећина“. Ушли смо у ту собу не слутећи ништа,кад одједном,уклета музика и глас Алексе Ненадовића: „Добродошли!“. Настала је паника,али сам схватио да је он направљена фигура. Иначе, он је историјска личност , коме су Турци одрубили главу.
Следеће место је Лелић. Посетили смо манастир у коме су мошти Светог Николаја Велимировића.
Купио сам ланчић и крстић. Неки су посетили музеј,мало се играли и кренули у Бранковину.
Прво смо били на гробу Десанке Максимовић ,затим у старој и новој школи коју је она похађала; видели смо учионицу која има магарећу клупу и четири стола у која могу да седну по четири ученика. Учитељ је имао пулт за којим је седео и штап дугачак 3м.
Ту смо пробали да пишемо правим тушем и пером. После тога ми је учитељица дала фото апарат да сликам групе које се нечег играју. Био сам „Папараззо“ :Д.
Кренули смо назад,пуни утисака и уморни.Надамо се ускоро,следећој,новој авантури.

Мајска  екскурзија у октобру – Тамара Глишић  III2

Tamarina prica

Оставите одговор

